Wednesday, August 4, 2010

Sembilan tukang urut rakyat Thailand ditahan

04/08/2010 1:54pm
SEREMBAN— Polis menahan sembilan wanita rakyat Thailand yang bekerja sebagai tukang urut kerana didapati tiada permit kerja dalam serbuan di sebuah premis pusat urut di Taman Cattleya, Senawang di sini malam tadi.
Kesemua mereka yang berusia antara 29 dan 53 tahun ditahan dalam serbuan yang dijalankan dua pegawai dan enam anggota Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) negeri pada pukul 9.30 malam.
Ketua Operasi D7 IPK negeri Cif Inspektor Raidah Abidin berkata turut ditahan seorang rakyat tempatan berusia 25 tahun yang merupakan penjaga premis itu.
"Dalam serbuan itu, terdapat tujuh pelanggan lelaki warga tempatan berusia antara 26 hingga 50 tahun. Kami turut merampas wang tunai berjumlah RM2,035 dan dua botol minyak urut.
"Siasatan awal mendapati pusat urut itu telah sebulan beroperasi di situ dan mengenakan bayaran RM37 sejam untuk khidmat urutan badan,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.
Beliau berkata kesemua wanita itu ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah Seremban mengikut Seksyen 56 (1)(d) Akta Imigresen. - Bernama